لب تاب

قیمت و مشخصات لپ تاپ | آموزش های رایانه ای

 

پنهان کردن تصاویر شخصی در گوگل فوتوز با امکان archive, گوگل فوتوز, آموزش گوگل فوتو

مخفی کردن عکس در گوگل فوتوز

 

آموزش پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز

شما نیز به احتمال زیاد از کاربران پراپا قرص گوگل و پلتفرم های آن باشید. گوگل فوتوز یکی از این پلتفرم هایی است که امکان ذخیره سازی تصاویر به به صورت رایگان به شما خواهد داد و دیگر نیاز نیست نگران پر شدن حافظه خود باشید. با این وجود ممکن است بخواهید برخی از تصاویر یا ویدئو های خود را مخفی کنید بنابراین همراه ما باشید تا این ترفند پرکاربرد را به شما آموزش دهیم.

همانطور که می دانید گوگل فوتوز به دلیل اینکه قابلیت های فراوانی به شما می دهد به یک اپلیکیشن محبوب برای ذخیره سازی تصاویر محسوب می شود ، به طوری که از سال ۲۰۱۵ که شروع به فعالیت کرد ، تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد. همچنین استفاده از گوگل فوتوز در دستگاه های مختلف حتی امکان دسترسی به از طریق وب ممکن است شما را ترغیب به پنهان کردن تصاویر شخصیتان کرده باشد.

توجه داشته باشید گوگل فوتوز امکانی برای مخفی کردن تصاویر به شما نخواهد داد بلکه لازم است با ترفند هایی این کار را انجام دهید.

 

آموزش پنهان کردن تصاویر خصوصی در گوگل فوتوز

بهتر است بدانید گوگل فوتوز به صورت مستقیم امکان مخفی کردن تصاویر را به ما نخواهد داد اما در نسخه جدید گوگل فوتوز یعنی ۲٫۱۵  ما با استفاده از ۲ ترفند ویدئو ها و تصاویر شخصی خود را پنهان خواهیم کرد.

 

۱٫ پنهان کردن تصاویر شخصی در گوگل فوتوز با امکان archive

 

نحوه پنهان کردن عکس در Google Photos, پنهان کردن عکس های خصوصی در Google Photos, پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز

با آرشیو کردن عکس ترفندی است که می توانید با آن تصاویر را در گوگل فوتوز پنهان کنید

 

یکی از ترفند های مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز آرشیو کردن تصاویر می باشد. در این روش شما با افزودن تصاویر به قسمت بایگانی ها ، آن ها را در قسمت تصاویر مشاهده نخواهید کرد اما این به معنی این نست که تصویر حذف شده است. بلکه تصویر موجود است و هر زمان که بخواهید می توانید از قمست آرشیو خارج کنید.

برای استفاده از این امکان ، بعد از ورود به گوگل فوتوز ، عکسی که می خواهید پنهان کنید را باز کنید.

 

در قسمت بالا بر روی آیکون ۳ نقطه کلیک کنید. در تب باز شده گزینه Archive  move toرا مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن تصویر را به قسمت بایگانی ها ارسال خواهید کرد و در نتیجه آن را مخفی خواهید کرد.

همانطور که دیدید این کار بسیار ساده است و فقط با چند کلیک می توانید تصاویر خود را در گوگل فوتوز پنهان کنید. برای اینکه تصاویر را ظاهر کنید ، کافیست ان ها را از قسمت آرشیو خارج کنید.

 

برای این کار پس از ورود به گوگل فوتوز ، قسمت library را از قسمت منوی پایین انتخاب کنید و بعد از اینکه تصویر مورد نظر خود را انتخاب کردید بر روی سه نقطه بالای تصویر کلیک کنید تا گزینه Unarchive را مشاهده کنید. با کلیک روی این گزینه تصویر را از حالت پنهان خارج خواهید کرد.

 

• آرشیو کردن تصاویر از طریق وب

 

آموزش مخفی کردن عکس در گوگل فوتوز, آموزش پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز, مخفی کردن عکس‌ در Google Photos

آرشیو کردن از طریق وب سایت گوگل فوتوز مطابق تصویر انجام می شود

 

اگر می خواهید از طریق وب تصاویر گوگل فوتوز خود را ارشیو کنید ، ابتدا وبسایت photos.google.com را باز کنید. اگر در مرور گر خود لاگین کرده باشید به صورت مستقیم به گوگل فوتوز خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

در این هنگام تصاویر خود را انتخاب کنید و همانند قبل سه نقطه بالای عکس را انتخاب کرده و در نهایت گزینه archive را انتخاب کنید.

 

اگر از کامپیوتر و لپ تاب برای دسترسی به این سایت استفاده می کنید می توانید از میانبر shift + A استفاده کنید تا تصویر به آرشیو منتقل شود.

برای خارج کردن تصویر از آرشیو در سایت نیز ، کافیست از منوس سمت چپ ، گزینه Archive را انتخاب کنید تا وارد بخش بایگانی فایل ها شوید. در این قسمت همانند روش های قبلی تصویر را انتخاب کنید و با کلیک بر روی ایکون سه نقطه ، گزینه unarchive را انتخاب کنید.

 

۲٫ ترفند استفاده از فایل .nomedia

 

پنهان کردن تصاویر شخصی در گوگل فوتوز با امکان archive, گوگل فوتوز, آموزش گوگل فوتو

این فایل می تواند بهترین راه حل برای پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز باشد

 

اگر در پوشه ای که تصاویر در آن ها قرار دارند ، فایلی به پسوند nomedia بسازید ، گوگل فوتوز تصاویر را نشان نخواهد داد. درواقع با این روش آن ها را مخفی کرده اید. التبه لازم به ذکر است این فایل فرمت خاصی را در نظر نخواهد گرفت و تمامی فایل ها را غیر قابل نمایش خواهد کرد.

 

پیشنهاد ویژه
  • قاصدک 24یافتن ارزان ترین بلیط تنها با یک کلیک!
  • رزرو هتل,ویلا جنگلی,اقامتگاهبا هومسا ایران رو با خیال راحت بگرد
  • افزابش قد,عمل افزایش قد,کوتاهی قدافزایش قد تا ۱۰سانت بدون بازگشت

برای اینکه فایل .nomedia را بسازید لازم است از اپ های فایل اکسپلورر استفاده کنید. معروف ترین این برنامه ها ES File Explorer و Solid Explorer می باشند که کار با ان ها بسیار راحت است.

 

 پنهان کردن عکس های خصوصی در Google Photos, پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز, آموزش مخفی کردن عکس در گوگل فوتوز

تصویر نرم افزار ES File Explorer برای پنهان کردن تصاویر و سایر فایل ها

 

برای ساخت فایل نومدیا ، یکی از این برنامه ها را دانلود و باز کنید. سپس به فولدری که در ان ها تصاویر خود را ذخیره کرده اید بروید و به دنبال ایکونی برای افزودن فایل برگردید.

با کلیک روی افزودن فایل کافیست نامی برای فایل انتخاب کنید ، نام فایل را .nomedia بگذارید. با انجام این کار گوگل فوتوز تصاویر مربوط به این پوشه را باز نخواهد کرد.

 

این روش پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز فقط با پلتفرم موبایل قابل انجام است اما در دستگاه های دیگر نیز تصاویر مخفی شده غیر قابل مشاهده خواهد بود.

 

• چگونه به فایل های مخفی شده با nomedia دسترسی داشته باشیم؟

با استفاده از اپ های فایل اکسپلورر می توانید تمامی تصاویر پوشه مورد نظر خود را مشاهده کنید. همچنین با حذف فایل nomedia می توانید به حالت قبل بازگردید.

 

آیا روش های دیگری برای پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز وجود دارد؟

برای سیستم عامل های اندروید و ios می تواند به دنبال نرم افزار هایی به این منظور بگردید هرچند احتمال دارد در آینده گوگل فوتوز امکانی برای مخفی کردن تصاویر یا قفل کردن آن ها به کاربران خود ارائه دهد.

 

در این مقاله سعی کریدم ترفند های پنهان کردن عکس های خصوصی در گوگل فوتوز به شما ارائه دهیم به یاد داشته باشید استفاده از هرکدام از این روش های می تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد. همچنین بهتر است بدانید ویدئو های خود را نیز می توانید با این روش ها در گوگل فوتوز مخفی کنید.

امیدواریم این مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

بت اسپات