لب تاب

قیمت و مشخصات لپ تاپ | آموزش های رایانه ای

 

نحوه ساخت لیست کلوز فرند, کلوز فرند در اینستاگرام چیست, close friend چیست

کلوز فرند یکی از قابلیت های اینستاگرام است

 

همه چیز درباره کلوز فرند در اینستاگرام

کلوز فرند و یا Close Friends قابلیتی در اینستاگرام است که می توانید با استفاده از آن دوستان نزدیک و یا خانواده خود را به آن اضافه کنید تا فقط آن ها بتوانند برخی از استوری های شما را ببینند. این قابلیت بسیار جذاب و کاربردی است و استفاده از آن هم بسیار آسان است. در ادامه این ویژگی جذاب را بیشتر بررسی می کنیم و سپس به نحوه کار با کلوز فرند اینستاگرام می پردازیم.

کلوز فرند و یا Close Friends چیست؟

 

نحوه ساخت لیست کلوز فرند, کلوز فرند در اینستاگرام چیست, close friend چیست

ویژگی کلوز فرند از سال ۲۰۱۸ توسط اینستاگرام معرفی شد

 

اینستاگرام امروزه به یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی بدل شده است و تقریبا هر فردی با آن آشنایی دارد و یا از آن استفاده می کند. می توان گفت که یکی از مشکلات اینستاگرام این است که ما نمی توانیم تمامی فالور های خود را بشناسیم.

 

در اینستاگرام، غریبه ها و آشنا های زیادی ما را دنبال می کنند. شما دوست ندارید که برخی چیز ها را با غریبه ها و یا حتی برخی آشنایان در اشتراک بگذارید. پس چه بهتر که قابلیتی وجود داشته باشد که بتوان با استفاده از آن دوستان صمیمی و خانواده را از غریبه ها جدا کرد!

 

کلوز فرند در اینستاگرام دقیقا همین کار را می کند. شما می توانید با مشخص کردن لیست دوستان و خانواده در قسمت کلوز فرند و سپس انتشار استوری به عنوان کلوز فرد، اینستاگرام آن استوری را فقط به دوستان و خانواده شما نشان می دهد.

این ویژگی جذاب در سال ۲۰۱۸ به اینستاگرام افزوده شد و کاربران می توانند با استفاده از آن حریم خصوصی خود را بیشتر حفظ کنند. استفاده از این ابزار بسیار آسان است و به همین دلیل بسیاری از کاربران توانستند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند.

 

نکته ای که وجود دارد این است که خود شما باید دوستان نزدیک خود را در این ابزار انتخاب کنید و اینستاگرام هیچ دخالتی در آن نمی کند.

وقتی که استوری از طریق کلوز فرند منتشر می شود، برای این که با دیگر استوری ها تفاوت داشته باشد، دور آن حلقه ای سبز قرار دارد. وقتی که شما استوری دیدید که دور آن حلقه ای سبز است، یعنی شما در لیست کلوز فرند آن شخص هستید.

 

کلوز فرند چیست, Close Friends اینستاگرام, نحوه ی استفاده از Close Friends

استوری کلوز فرند، بر خلاف استوری های ساده یک نوار سبز دارند

 

نکته دیگر در مورد Close Friends این است که شما نمی توانید خود را از لیست کلوز فرند شخص دیگری حذف کنید. اگر می خواهید استوری های آن شخص را نبینید، آن را آنفالو کنید.

 

نحوه ی استفاده از Close Friends

 

Close Friends اینستاگرام, نحوه ی استفاده از Close Friends, استوری کردن برای کلوز فرند در اینستاگرام

استفاده از کلوز فرند بسیار ساده است

 

همان طور که پیش تر نیز خواندید، محدود کردن افراد غریبه، کار اصلی کلوز فرند است. همچنین اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، می توانید مشتری های VIP خود را در این لیست قرار دهید تا برخی از اطلاعات به صورت خصوصی برای این افراد منتشر شود.

بنابر این اگر می خواهید از این ویژگی جذاب استفاده کنید، در ادامه آموزش کار با آن را برای شما قرار داده ایم:

 

نحوه ساخت لیست کلوز فرند

اولین کاری که شما باید برای استفاده از این ویژگی جذاب اینستاگرام انجام دهید این است که برای خود یک لیست کلوز فرند ایجاد کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱-وارد اینستاگرام شوید.

۲-آیکون پروفایل را از قسمت زیر انتخاب کنید تا به قسمت پروفایل وارد شوید.

۳-سه خط افقی در گوشه ی بالا را لمس کنید.

۴-سپس وارد “Close Friend” و “یا دوستان نزدیک” شوید.

۵-در این قسمت تمامی فالوور های خود را می بینید. می توانید انتخاب کنید که کدام یک از آن ها جزو لیست کلوز فرند اینستاگرام شما باشند. با لمس دکمه Add و یا اضافه کردن، می توانید آن فالوور را وارد لیست کلوز فرند خود کنید.

 

آموزش کلوز فرند در اینستاگرام, نحوه ایجاد کلوز فرند در اینستاگرام, کلوز فرند در اینستاگرام

اضافه کردن دوستان به لیست کلوز فرند

 

نحوه ی استوری کردن برای کلوز فرند

پس از این که لیست کلوز فرند خود را تکمیل کردید، حال می توانید یک استوری را فقط برای آن ها نمایش دهید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱-وارد اینستاگرام خود شوید.

۲-به قسمت استوری بروید و استوری مورد نظر خود را ایجاد کنید.

۳-از پایین صفحه دو گزینه Close Friend و Your Story را مشاهده می کنید. بر روی کلوز فرند کلیک کنید تا استوری مورد نظر شما فقط برای لیست کلوز فرند نمایش داده شود.

 

کلوز فرند در اینستاگرام چیست, close friend چیست, آموزش کلوز فرند در اینستاگرام

دکمه استوری کردن برای کلوز فرند در اینستاگرام

 

اگر به درستی این کار را کرده باشید، نوار دور استوری شما سبز می شود و همچنین در قسمت بالا و سمت چپ استوری شما لیبل Close Friend اضافه می شود.

 

کلوز فرند چیست, Close Friends اینستاگرام, نحوه ی استفاده از Close Friends

گوشه بالای استوری کلوز فرند، عبارت Close friend با حاشیه سبز نوشته شده است

 

این استوری ها هم مانند استوری های معمولی پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف می شوند. هم حساب های خصوصی و یا پرایوت و هم حساب های عمومی و یا پابلیک می توانند از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنند و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه
  • پیراهن مردانه,خرید پیراهن مردانه,پیراهنپیراهن های ۱۰۰% نخ مردانه ◀خرید
  •  دستگاه تصفیه آب رادگستر نویندستگاه تصفیه آب۷مرحله ای *۳ فیلتر اشانتیون
  • رزرو هتل,ویلا جنگلی,اقامتگاهکامل ترین آرشیو رزرو هتل، ویلا و اقامتگاه

 

نحوه ی حذف مخاطب از کلوز فرند

شاید شما به هر دلیل بخواهید فردی را از کلوز فرند خود حذف کنید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱-وارد اینستاگرام شوید

۲-آیکون پروفایل را از قسمت زیر انتخاب کنید تا به قسمت پروفایل وارد شوید.

۳-سه خط افقی در گوشه ی بالا را لمس کنید.

۴-سپس وارد “Close Friend” و “یا دوستان نزدیک” شوید.

۵-در این قسمت تمام کسانی که در لیست کلوز فرند شما هستند، در قسمت بالای لیست قرار دارند. شما می توانید با لمس remove در مقابل نامشان آن ها را از لیست کلوز فرند خود حذف کنید.

 

استفاده از کلوز فرند اینستاگرام به روش های خلاقانه

 

 close friend چیست, آموزش کلوز فرند در اینستاگرام, نحوه ایجاد کلوز فرند در اینستاگرام

استفاده از کمی خلاقیت، برای کسب و کار

 

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، شما می توانید به عنوان یک کسب و کار از قابلیت کلوز فرند برای مشتریان ویژه و VIP خود استفاده کنید. به طور مثال می توانید از طریق استوری های کلوز فرند، برای مشتریان ویژه خود، اخبار مختص به آن ها را منتشر کنید.

 

همچنین می توانید با وارد کردن این مشتریان ویژه به لیست خود، خدمات و آموزش هایی را برای آن ها قرار دهید که دیگر مشتریان از آن ها بی بهره هستند. این کار هم باعث افزایش اعتماد و علاقه مشتری به کسب و کار شما می شود و هم می توانید مشتریان خود را بهتر حفظ کنید.

شما می توانید با خلاقیت های دیگر خود، هرگونه که می خواهید از قابلیت کلوز فرند استفاده کنید و آن را تبدیل به ابزاری برای مشتری مداری کنید.

 

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا ویژگی کلوز فرند و یا همان Close Friends در اینستاگرام را به طور کامل معرفی کنیم و در ادامه آموزش استفاده از آن را برای شما عزیزان قرار دادیم. این ویژگی از بدو ورودش با استقبال زیادی روبرو شد و همین الان هم از آن بسیار زیاد استفاده می شود.

 

با استفاده از این ویژگی می توانید به سادگی فالور های خود را دسته بندی کنید و نمایش برخی از استوری های خود را محدود به دوستان و یا خانواده خود بکنید تا بتوانید برخی از اطلاعات خصوصی را راحت تر انتشار دهید.

استفاده از این ابزار بسیار ساده است و با چند کلیک ساده می توانید از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که شما می توانید با کمی خلاقیت به خرج دادن، از این ابزار به عنوان یک وسیله برای فروش بیشتر و یا مشتری مداری  استفاده کنید.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شود و بتوانید به درستی از این ویژگی جذاب اینستاگرام استفاده کنید.

بت اسپات