لب تاب

قیمت و مشخصات لپ تاپ | آموزش های رایانه ای

در گذشته استعلام و پرداخت خلافی خودرو، از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو بود. در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا شما بتوانید به صورت آنلاین از خلافی‌خودرو مطلع شوید و همچنین به راحتی بتوانید جریمه خودرو خود را پرداخت کنید. در این مطلب روش های مختلف برای دریافت خلافی خودرو و همچنین روش پرداخت خلافی خودروی خود توضیح داده شده است.

روش های دریافت خلافی خودرو + روش های پرداخت خلافی خودرو 

روش های استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN

برای استعلام خلافی خودرو از طریق کد VIN  می توان از چند روش که توسط راهنمایی و رانندگی قرار داده شده استفاده کرد.

۱۱۰#* را از گوشی خود شماره گیری نمایید و کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را وارد کنید. همچنین پس از رویت جریمه میتوانید از طریق همین سامانه نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید.

دریافت خلافی خودرو از طریق sms, دریافت خلافی خودرو با شماره پلاکدریافت خلافی خودرو از طریق اینترنت

دریافت خلافی خودرو از طریق وبسایت راهور:

راهنمایی و رانندگی کشور وبسایتی را برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است شما می توانید با مراجعه به وبسایت پلیس راهور اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید.

طبق اطلاعاتی که در صفحه استعلام این سایت درج شده است اطلاعاتی که در این سایت موجود می باشد آفلاین می باشد و به سرورهای پلیس راهور متصل نمی باشد و به طور هفتگی بانک اطلاعاتی این سایت آپدیت می شود. یکی از مهمترین دلایل آفلاین بودن این بخش تامین امنیت اطلاعات سامانه پلیس راهور می باشد.

پس از پرداخت مبلغ قبض جریمه پس از مدت ۷۲ ساعت در سامانه پلیس راهور درج خواهد شد که پس از آپدیت بعدی می توانید قبض پرداختی را رویت نمایید.

پس از مراجعه به این وبسایت شما می بایست که کد ۸ رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود را وارد نمایید و سپس کد کپچا نیز برای جلوگیری از ورود ربات ها نیز وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج به شما نشان داده شود.

پس انجام پروسه میزان خلافی شما که معمولاً متعلق به چند روز گذشته می باشد به شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد می توانید قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.

گرفتن خلافی ماشین با پیامک:

گرفتن خلافی خودرو با پیامک یکی دیگر از روشهایی است که در هر زمان و مکانی میتوانید برای بررسی میزان جریمه خودرو استفاده نمایید. برای دریافت میزان جریمه کافی است کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به شماره پیامک خلافی خودرو به شرح ذیل ارسال نمایید.

شماره اول: ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

شماره دوم: ۱۱۰۰۰۵۱۵۱

شماره سوم: ۳۰۰۰۵۱۵۱

اس ام اس خلافی ماشین شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه برای شما ارسال خواهد شد.

دریافت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ :

میتوانید پیش از مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ خلافی ماشین اینترنتی خود را مشاهده کنید. در صورتی که میزان خلافی شما کمتر از یک میلیون تومان است برای استعلام و پرداخت حضوری مراجعه نمایید. قابل ذکر است که رانندگانی با جریمه بیش از یک میلیون تومان باید به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

استعلام خلافی خودرو با تماس تلفنی :

می توانید با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرائم و یا عدم خلافی ماشین خود مطلع شوید.

در این روش پس از تماس با این شماره ( عزیزان شهرستانی با وارد کردن پیش شماره ۰۲۱ تماس بگیرند) به تلفن گویا متصل شده و عدد ۱ برای وصل شدن به استعلام تخلفات رانندگی، عدد ۲ استعلام صدور گواهینامه و عدد ۳ مربوط به استعلام صدور کارت ماشین است که با شماره گیری عدد ۱ به بخش استعلام خلافی وصل می شوید.

پس از شماره گیری عدد ۱ به اپراتور وصل شده و می توانید با خواندن شماره پلاک برای اپراتور میزان خلافی خودرو را استعلام کنید.

دریافت نمره منفی گواهینامه:

دریافت نمره منفی گواهینامه نیز به دو صورت اینترنتی و یا دریافت پیامک قابل انجام است. کاربران اینترنتی می‌توانند پس از مراجعه به سایت پلیس راهور، در قسمت خدمات سایت و استعلام نمره منفی گواهینامه با وارد نمودن شماره گواهینامه خود از نمره منفی گواهینامه خود مطلع شوند. در صورت تمایل نیز با ارسال شماره گواهینامه به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، نمره منفی گواهینامه خود را دریافت کنند.

دریافت خلافی خودرو از طریق sms, دریافت خلافی خودرو با شماره پلاکدریافت خلافی خودرو با شماره پلاک

 

روش های پرداخت خلافی خودرو :

پرداخت جریمه رانندگی از طریق خودپرداز:

برای استفاده از این روش کافیست که یکی از خودپردازهای عضو شتاب مراجعه نمایید و با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.

پرداخت خلافی خودرو از طریق کدهای USSD :

با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد #۱۱۰* خلافی خودرو خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

پس از انتخاب گزینه ۲، منوی ۴ گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان (شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

در این مرحله ۲ انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد ۱ را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد ۲ را وارد کنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودرو خود را پرداخت کنید.

پرداخت خلافی خودرو با تلفن بانک:

پرداخت خلافی خودرو با تلفن بانک ملی است. برای پرداخت با تلفن بانک ملی باید با شماره ۰۹۶۲۲ تماس بگیرید و با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض، آن را پرداخت کنید.

دریافت خلافی خودرو از طریق sms, دریافت خلافی خودرو با شماره پلاک سامانه دریافت خلافی خودرو

 

چند نکته امنیتی برای پرداخت خلافی خودرو:

برای اطمینان از شناسه قبض و شناسه پرداخت خود می‌توانید اول آنها را در بخش مورد نظر وارد کنید و گزینه “ثبت این قبض و افزدون قبض دیگر” را بزنید تا مبلغ قبض شما نشان داده شود تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

هنگام وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود سعی کنید نیمی از اعداد را با صفحه کلید کامپیوتر خود و نیم دیگر را با صفحه کلید مجازی سایت (بالای صفحه سمت چپ) وارد کنید.

در ضمن توجه داشته باشید که حتما از سایت خود بانک به صفحه پرداخت قبوض وارد شوید. این کار نیز به افزایش امنیت انجام تراکنش کمک می‌کند. علاوه بر این آدرس را در قسمت آدرس بار حتما چک کنید تا درست باشد و حتما هم باید با https شروع بشود. در غیر این صورت، از صفحه خارج شوید.

بت اسپات