لب تاب

قیمت و مشخصات لپ تاپ | آموزش های رایانه ای

 

خارج کردن لپ تاپ از حالت sleep, روشن شدن کامپیوتر در حالت sleep, حالت sleep و hibernate

اگر سیستم خود را در مدت کوتاه ترک می کنید بهتر است آن را روی حالت sleep بگذارید

 

Hibernate یا Sleep کدام عملکرد بهتر است؟

در برخی از مواقع، ممکن است در هنگام انجام دادن کاری بر روی کامپیوتر، نیاز داشته باشید که ان را ترک کنید و از طرفی نمی خواهید سیستم را خاموش کنید. از سوی دیگر، نگران هستید که کارتان زیاد طول بکشد و نخواهید کامپیوتر را روشن بگذارید. در این حالت، یا از گزینه Sleep استفاده می کنید، یا اینکه گزینه Hibernate را به کار می برید. اما کدام یک از این دو گزینه بهتر هستند؟

حالت های عملکرد کامپیوتر

 

کامپیوتر در حالت sleep, فرق حالت sleep و hibernate, خارج کردن لپ تاپ از حالت sleep

اگر نرم افزار های شما سنگین نیستند از حالت Hibernate استفاده کنید

 

هنگامی که کامپیوتر روشن است، بیشترین برق را مصرف می کند و سیستم عامل می تواند بر اساس خواسته کاربر، فعالیت کند. کامپیوتر در زمانی که روشن است مورد استفاده قرار می گیرد، و در حالت های دیگر نمی توان به طور مستقیم با آن کار کرد.

 

در صورتی که کار کاربر با کامپیوتر تمام شده باشد و تا طولانی مدت نخواهد از آن استفاده کند، کامپیوتر را خاموش می کند. حالت Shut down باعث می شود که سیستم به طور کامل خاموش شود و برقی مصرف نکند. هنگامی که کامپیوتر وارد حالت Shut down می شود، تمام برنامه هایی که در حال اجرا بودند بسته خواهند شد، پس از آن، سیستم عامل کامپیوتر نیز غیر فعال می شود و فن های کامپیوتر نیز به حالت استراحت می روند.

 

حالت hibernate چیست, کامپیوتر در حالت sleep, فرق حالت sleep و hibernate

حالت Shut down باعث می شود سیستم به طور کامل خاموش و برق کمتری مصرف شود

 

حالت دیگر، حالت Sleep است. حالت Sleep یا همان حالت خواب، برای مواقعی کاربرد دارد که فرد می خواهد برای یک مدت زمان نسبتا کوتاه از سیستم کامپیوتر استفاده نکند. در این صورت، با گذاشتن سیستم در حالت Sleep، برنامه ها در حالت اجرا باقی خواهند ماند، زیرا اطلاعات مربوط به آنها در حافظه RAM کامپیوتر ذخیره خواهد شد و اگر کاربر خواست که دوباره از سیستم استفاده کند، مشاهده خواهد کرد که برنامه ها بسته نشده اند و همانطور که بودند، باقی مانده اند.

 

اگر کامپیوتر در حالت Sleep باشد، سیستم عامل آن سریع تر از حالتی که خاموش شده باشد، بالا می آید و فرد می تواند سریع تر به نرم افزار های خود دسترسی پیدا کند.

 

حالت sleep و hibernate, Hibernate یا Sleep کدام عملکرد بهتر است, حالت های عملکرد کامپیوتر

حالت Sleep باعث می شود سیستم عامل سریع تر بالا بیاید

 

حالت دیگری نیز برای کامپیوتر وجود دارد که نام آن Hibernate است. این حالت، بیشتر برای لپ تاپ کاربرد دارد. لپ تاپ ها، کامپیوتر های کوچک و قابل حمل هستند که انرژی مورد نیاز آنها به وسیله باتری تأمین می شود.

 

حالت Hibernate مانند حالت Sleep عمل می کند، اما یک تفاوت اساسی با آن نیز دارد. در حالت Sleep، حافظه موقت برنامه هایی که در حال فعالیت هستند در حافظه RAM ذخیره می شود، اما در حالت Hibernate، حافظه موقت برنامه ها در هارد دیسک ذخیره می شود. هارد دیسک، بخشی از کامپیوتر است که تمام اطلاعات موجود در کامپیوتر نظیر سیستم عامل، برنامه ها، عکس ها، موسیقی و… در آن ذخیره می شوند.

 

حالت hibernate چیست, کامپیوتر در حالت sleep, فرق حالت sleep و hibernate

اگر میخواهید سیستم خود را در دراز مدت ترک کنید از حالت Hibernate استفاده کنید

 

حالت Sleep بهتر است یا حالت Hibernate ؟

 

 کامپیوتر در حالت sleep, فرق حالت sleep و hibernate, خارج کردن لپ تاپ از حالت sleep

حالت های sleep و hibernate هر کدام کاربرد خود را دارند

 

قبل از اینکه بخواهیم مشخص کنیم که حالت Sleep بهتر است یا حالت Hibernate، باید توجه داشت باشید که گذاشتن سیستم در مدت زمان بسیار طولانی در این دو حالت توصیه نمی شود. هر گاه که در مدت زمانی به اندازه یک روز یا بیشتر با سیستم خود کار ندارید، بهتر است آن را خاموش کنید. در غیر این صورت، یکی از دو حالت Sleep و Hibernate می توانند گزینه بهتری باشند، زیرا باعث می شوند سیستم عامل سریع تر از حالتی که کامپیوتر خاموش شده است، بالا بیایند و نرم افزار های شما می توانند در حالتی که بسته نشده اند باقی بمانند.

 

برخی از کاربران، تصور می کنند که بین حالت های Sleep و Hibernate، در هر شرایط یکی بهتر از دیگری است، در حالی که به هیچ عنوان اینگونه نیست. هر دوی این حالت ها، می توانند باعث صرفه جویی در مصرف برق شوند و کاربردی هستند، اما در شرایط های مختلف، ممکن است که یکی از حالت ها نسبت به دیگری برتری داشته باشد. در ادامه مطلب، به شما خواهیم گفت که چه حالت هایی در چه شرایطی بهتر عمل می کنند.

 

اگر می خواهید که سیستم خود را در یک مدت زمان کوتاه ترک کنید، بهتر است که آن را در حالت Sleep بگذارید، زیرا استفاده از RAM برای ذخیره حافظه موقت، بسیار بهتر است و عملکرد سیستم سریع تر می شود و هنگام استفاده دوباره، سیستم عامل سریع تر بالا می آید. البته باید به این نکته توجه کرد که حالت Sleep مصرف برق بیشتری نسبت به حالت Hibernate دارد.

پیشنهاد ویژه
  • رزرو هتل,ویلا جنگلی,اقامتگاهاجاره اقامتگاه ویلایی استخردار مازندران
  • قاصدک 24جستجوی صوتی بلیط برای اولین بار در قاصدک۲۴
  • بیتوتهاجاره ویلا در شمال و سراسر کشور

 

در صورتی که می خواهید مدت زمان طولانی تری از سیستم استفاده نکنید، حالت Hibernate می تواند گزینه بهتری باشد. با وجود اینکه حالت Hibernate، حافظه موقت را در هارد دیسک ذخیره می کند و سرعت بالا آمدن سیستم عامل در آن پایین است، اما برق مصرفی آن بسیار کمتر از حالت Sleep است و می توانید سیستم خود را در مدت زمان های طولانی تر بر روی حالت Hibernate بگذارید.

 

در صورتی که برنامه های سنگینی را در سیستم خود اجرا می کنید، استفاده از حالت Sleep بسیار بهتر است. در حالت Sleep، به دلیل اینکه حافظه موقت نرم افزار ها در RAM ذخیره می شود، نرم افزار های سنگین بهتر بالا می آیند و می توانید بدون اینکه نیاز به اجرای دوباره آنها باشد، از آنها استفاده کنید.

 

اگر نرم افزار های باز شده در سیستم شما سنگین نیستند، استفاده از حالت Hibernate می تواند بسیار راحت تر باشد. حالت Hibernate در بعضی از سیستم ها، نمی تواند حافظه موقت نرم افزار های سنگین را به درستی ذخیره کند، در نتیجه، استفاده از Hibernate برای نرم افزارهای سنگین توصیه نمی شود.

 

استفاده از حالت Hibernate در مدت زمان بیش از حد طولانی، می تواند مشکل ساز باشد. در نتیجه اگر می خواهید که با مشکلی در زمینه کامپیوتر مواجه نشوید، بهتر است در مدت زمان های طولانی، به جای گذاشتن سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ در حالت Sleep یا Hibernate، آنها را خاموش کنید.

 

سخن پایانی

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، حالت های Sleep و Hibernate نمی توانند به طور کلی با یکدیگر مقایسه شوند و هر کدام از آنها، کاربرد خودشان را دارند. تلاش کنید در مدت زمان های بسیار طولانی، از این دو حالت استفاده نکنید و کامپیوتر یا لپ تاپ را خاموش کنید.

بت اسپات