دکمه AutoSum در اکسل کجاست؟
دکمه AutoSum در ۲ مکان روی نوار اکسل موجود است.
Home > Editing > AutoSum
Formulas > Function Library > AutoSum
نحوه استفاده از AutoSum در اکسل :
هر زمان که شما نیاز به جمع آوری مجموعه ای از سلول ها ، اعم از ستون ، سطر یا چندین ستون یا ردیف مجاور داشته باشید ، می توانید از Excel AutoSum استفاده کنید تا بطور خودکار یک فرمول SUM مناسب برای شما بسازد.
برای استفاده از AutoSum در اکسل ، فقط این ۳ مرحله آسان را دنبال کنید:
سلول را در کنار شماره هایی که می خواهید جمع کنید انتخاب کنید:
برای جمع کردن یک ستون ، سلول را فوراً زیر آخرین مقدار ستون انتخاب کنید.
برای جمع کردن یک ردیف ، سلول را در سمت راست آخرین شماره ردیف انتخاب کنید.
بر روی دکمه AutoSum در صفحه اصلی یا فرمول کلیک کنید.
یک فرمول Sum در سلول انتخابی ظاهر می شود ، و طیف وسیعی از سلولهایی که اضافه می کنید برجسته می شود (B2: B6 در این مثال):
در اکثر موارد ، اکسل دامنه صحیح را به کل انتخاب می کند. در موارد نادری هنگام انتخاب دامنه اشتباه ، می توانید با تایپ کردن دامنه مورد نظر در فرمول یا با کشیدن مکان نما از طریق سلولهایی که می خواهید جمع کنید ، آن را به صورت دستی اصلاح کنید.
نکته: برای جمع کردن چندین ستون یا سطر به طور همزمان ، به ترتیب چندین سلول را در پایین یا سمت راست جدول خود انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه AutoSum کلیک کنید.
برای تکمیل فرمول ، کلید Enter را فشار دهید.
اکنون می توانید فرمول SUM را در نوار فرمول مشاهده کنید:
میانبر برای جمع در اکسل :
اگر جزو آن دسته از کاربران Excel هستید که به جای موس ، کار با صفحه کلید را ترجیح می دهید ، می توانید از میانبر صفحه کلید Excel AutoSum زیر برای کل سلول ها استفاده کنید:
با فشار دادن کلید مساوی = هنگام نگه داشتن کلید Alt ، یک فرمول Sum در سلول (های) انتخابی (دقیقاً مانند فشار دادن دکمه AutoSum روی روبان اکسل)و سپس برای تکمیل فرمول ، کلید Enter را بزنید.
نحوه استفاده از AutoSum در بیش از یک سلول به طور همزمان
اگر می خواهید مقادیر را در چندین ستون یا ردیف جمع کنید ، تمام سلول هایی را که می خواهید فرمول Sum را در آن وارد کنید انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه AutoSum روی روبان کلیک کنید یا میانبر Excel Sum را فشار دهید.
به عنوان مثال ، می توانید سلول های A10 ، B10 و C10 را انتخاب کنید ، روی AutoSum کلیک کنید و در کل ۳ ستون به طور همزمان جمع می شوند. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است ، مقادیر موجود در هر ۳ ستون بصورت جداگانه جمع می شود:
نحوه جمع سلول های انتخابی به صورت عمودی و افقی :
برای جمع کردن در اکسل فقط برخی سلول های خاص در یک ستون ، آن سلول ها را انتخاب کرده و بر روی دکمه AutoSum کلیک کنید. این تعداد سلولهای منتخب را به صورت ستونی به صورت ستونی جمع می کند و فرمول های SUM را در زیر انتخاب قرار می دهد:
اگر می خواهید سلول ها را به صورت ردیف جمع کنید ، سلول هایی را که می خواهید جمع کنید و یک ستون خالی در سمت راست را انتخاب کنید. اکسل سلول های منتخب را به صورت افقی خلاصه می کند و فرمول های SUM را در ستون خالی موجود در انتخاب قرار می دهد:
برای جمع کردن سلول های ستون به ستون و ردیف به ترتیب ، سلول هایی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید ، به علاوه یک ردیف خالی در زیر و یک ستون خالی در سمت راست انتخاب کنید و اکسل سلول های انتخابی را به صورت عمودی و افقی جمع می کند:
Excel AutoSum کار نمی کند:
شایع ترین دلیل عدم کار AutoSum در اکسل ، اعداد با فرمت متن است . در نگاه اول ، این مقادیر ممکن است مانند اعداد عادی به نظر برسند ، اما اکسل آنها را رشته های متن می داند و در محاسبات لحاظ نمی کند.
بارزترین شاخص های اعداد که به عنوان متن قالب بندی شده اند ، تراز پیش فرض سمت چپ آنها و مثلث های سبز کوچک در گوشه بالا سمت چپ سلول ها هستند. برای رفع چنین شماره های متن ، تمام سلول های مشکل ساز را انتخاب کنید ، روی علامت هشدار کلیک کنید و سپس بر روی Convert to Number کلیک کنید.
به دلایل مختلف مانند وارد کردن مجموعه داده از یک منبع خارجی یا مقدار عددی را به صورت مضاعف در فرمولهای Excel خود محصور کنید. اگر دومی باشد، نه مثلث های سبز و نه علامت هشدار دهنده در سلول ظاهر نمی شوند ، زیرا اکسل فرض می کند شما می خواهید یک متن را به طور هدف به دست بیاورید.