لب تاب

قیمت و مشخصات لپ تاپ | آموزش های رایانه ای

آیا می دانید حتی وب کم ها هم می توانند ابزاری برای نفوذ هکرها به کامپیوتر و اطلاعات شخصی شما باشند؟ در ادامه به بیان نحوه هک شدن وب کم ها توسط هکرها و یک سری از اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از هک شدن آن ها خواهیم پرداخت.

 

با گسترش فناوری اینترنت اشیا و افزایش وسایل متصل به اینترنت، این گونه وسایل بیش از پیش در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند و وب کم کامپیوتر شما و سایر وسایل دارای دوربین که به اینترنت متصل هستند، نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی وب کم کامپیوتر افرادی که در زمینه حملات سایبری اطلاعات و تجربه زیادی دارند، نیز از خطر حملات سایبری در امان نیست.

 

لازم به ذکر است که هک وب کم تنها تهدیدی برای نفوذ به اطلاعات شخصی شما نیست، بلکه فردی که وب کم شما را هک کرده است، می تواند تمام های فعالیت های روزانه شما را زیر نظر داشته باشد و منزل شما نیز بیشتر در معرض خطر سرقت قرار می گیرد.

 

چگونه هکرها وب کم ما را هک می کنند؟

هکرها با استفاده از ابزار کنترل از راه RAT می توانند اقدام به هک وب کم کامپیوتر شما کنند. این ابزار زمانی بر روی کامپیوتر شما نصب می شود که یک ایمیل آلوده را باز کنید و یا روی یک لینک نامعتبر کلیک کنید و یا یک نرم افزار آلوده به تروجان را روی کامپیوتر خود نصب کنید. زمانی که هکرها موفق شدند به کامپیوتر شما نفوذ کنند، می توانند به تمام اطلاعات کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند و سایت هایی که از آن ها بازدید می کنید به همراه تمام پیام های شما را مشاهده کنند. هکرها پس از نفوذ به وب کم شما حتی می توانند کامپیوتر را هم ریست کنند.

 

چگونه بفهمیم وب کم ما هک شده است

یکی از علائمی که نشان دهنده هک شدن وب کم است، روشن و خاموش شدن چراغ LED کنار وب کم است. چنانچه در حال استفاده از وب کم نیستید و چراغ آن باز هم روشن و خاموش می شود، احتمالا وب کم شما هک شده است و یک بدافزار در حال کنترل آن است.  قبل از انجام هر کاری سیستم خود را با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس خود به صورت کامل اسکن کنید.

 

اقدامات محافظت کننده جهت جلوگیری از هک شدن وب کم کامپیوتر شما

برای محافظت از وب کم کامپیوتر بهتر است اقدامات زیر بکار گرفته شود؛ نصب یک نرم افزار آنتی ویروس، فعال کردن فایروال در کامپیوترهایی که به شبکه خانگی متصل هستند، کاملا ضروری است، افزایش امنیت شبکه وای فای چرا که این شبکه یکی از نفوذپذیرترین راه ها برای نفوذ هکرها به کامپیوتر است.، قبل از کلیک باید کمی فکر کنید، از قبول پیشنهاد بخش های پشتیبان کننده ای که هیچ شناختی نسبت به آن ها ندارید، خودداری کنید، غیرفعال کردن ویژگی های کنترل از راه دور (remote access)، پوشاندن وب کم با یک نوار طوری که لنز آن را کاملا بپوشاند.

 

در پایان باید بگوییم که هکرها همیشه به دنبال راه حل های جدید برای دستیابی به اطلاعات شما هستند؛ اما شما می توانید با انجام یک سری از اقدامات پیشگیرانه، این کار را برای آن ها سخت تر کنید و خطر هک شدن اطلاعات خود را به حداقل برسانید.

بت اسپات